Chokladbrownies

Har varit ute och åkt lite skridskor och sen har jag fikat. Åt den goda kakan jag bakade igår så jag tänkte dela med mig utav receptet.

Det här behövs;
125g mörk choklad, 55-64%
100g rumstempererat smör
3 dl socker
2 ägg
2 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1 ½ dl vetemjöl
75g mörkchoklad 70%
100g nötter, pecan/val

Såhär gör du;
Börja med att smälta den ena chokladen (55%) i mikron på låg värme. Under tiden blandar du smör & socker. Vispa till ägget i en bunke brevid. Sedan blandar du i chokladen och äggen i smeten. Vänd i Kakao, vaniljsocker & vetemjöl. Grov hacka nötterna och den resterande chokladen. Vänd sedan i detta. Häll ut smeten i en form ca 24x24 och grädda i ugnen på 175 grader i 30 minuter. Ett tips, jag tycker att denna kakan precis som kladdkaka är godare dagen efter då den har stelnat.




Kommentera här
Postat av: S A N N A

sv: okej, om det inte står url där kan du skriva dit det. :D

2009-01-06 @ 15:37:59
URL: http://tanzanit.blogg.se/
Postat av: Jennifer

ohnej man blir inte alls sugen på den ;o

2009-01-09 @ 12:58:38
URL: http://jennifermeurling.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas bara för mej, publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0