Fixa fina naglar!

Nu har jag precis tagit en dusch och tänkte måla naglarna, därför ska jag berätta hur jag gör när jag ska få mina naglar fina;

♥ Börja med att ev. ta bort gammalt nagellack med hjälp av en bomullspad & nagellackborttagningsbedel, gärna utan aceton.

♥ Steg två blir att tvätta naglarna i lite ljummet vatten med hjälp av en nagelborste.

♥ Klipp ner naglarna till önskad längd och fila sedan dom. När du filar ska du undvika att fila fram och tillbaka, istället ska du fila åt ett håll hela tiden.

♥ Använd en poleringsfil (dom med glansig yta) och putsa dina naglar, på så sätt "stängs nagels porer":

♥ Sedan trycker du bort nagelbanden med en träpinne som finns att köpa vid nagel tillbehör eller en vanlig utav gummi.

♥ Dags för lackning - Ett underlack, en fin vårfärg och sedan ett överlack. tips! det finns att köpa ett allround lack som du använder till både under och över.

♥ Efter du har låtit nagellacket torka smörjer du in naglarna med en nagelbandsolja eller annan kräm. Jag använder den jag köpte på Body Shop häromdagen med madelolja som är till för händer och naglar.

KLART! det känns så mycket bättre efteråt.


Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas bara för mej, publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0