Onsdag - boktips

Hallå! har precis tryckt i mej lite hemmagjord pizza till lunch, mums vad gott. Ska snart in till stan en snabbis tror ja.
Vad ska ni hitta på idag?
Förresten så suger vädret här, de spö-regnar hela tiden, typiskt Borås. Kan de bli värre? jo de kan de nog men just nu känns det inte riktigt så. Man får väl bara bita ihop.
Hade tänkt berätta snabbt om den andra boken ja köpte ni vet? Jag berättade ju om it girl förra gången...
Den här heter Svart Drama och är skriven av Magnus Nordin, en väääldigt bra författare faktiskt.
 anyway den handlar om;

titta honom inte i ögonen!
tala aldrig till honom!
nämn aldrig hans namn!
be till gud att reglerna fungerar!

Reglerna finns ristade på skoltoalettens vägg. De berättar om skolan legend den döda läraren som sägs gå igen. Ingen tror att han finns men ändå är det tradition att visa reglerna för alla nya elever. Tess bryter mot den första regeln och det är plötsligt för sent att be några böner.
 På gymnasieskolan i den värmländska småstaden utspelar sig ett svartsjukedrama med farliga förtecken. En spökhistoria har tagit sin början...

So what do you think? Ja har inte alls kommit lång, kanske bara 2 kapitel och dom är väldigt korta.. Men han har även skrivit Prinsessan o Mördaren, en av dom bästa böckerna jag har läst tror jag. Kan tipsa om den nån annan gång, skulle ni vilja dt ?!

Pussss.


Kommentera här
Postat av: Anna

Läs min blogg, skriv gärna vad du tycker om den! Ha en bra dag :)

2008-07-09 @ 14:24:39
URL: http://ackarlssons.blogg.se/
Postat av: Alice

Aah den later bra :)

Kanske jag kan lana den lite senare ?

2008-07-09 @ 14:24:41
Postat av: Cassis

Åh, den köpte jag på flygplatsen! Har typ också bara läst till kapitel tre. Men jag fattar ingenting.

2008-07-09 @ 16:54:00
URL: http://cassandraodqvist.blogg.se/
Postat av: michaela

jag började läsa den boken fast jag tröttnade efter typ ngr sidor ;D

2008-07-11 @ 19:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas bara för mej, publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0